2010-03-04

Torsdag: Var är Carola?


Det har siktats en Snödroppe utefter en husvägg i södra Sverige. Den bröt marken där snön hade smält. En liten fläck av barmark. Det var allt som behövdes.

Hoppingivande.

*

Själv skottade jag ner ett halvt ton snö från altantaket igår eftermiddag.

*

Ska göra en intervju med Exodus om någon vecka. Den första intervjun jag ska göra på flera år. Det känns både bra och lite nervöst. Jag känner mig alltid nervös inför sånt här. Trotts att jag gjor det i åtta år. Kanske ska man bli nervös på riktigt om man inte blir lite nervös. Hur som helst ska det bli roligt.

*

Alice In Chains till Peace & Love i sommar. Nu är det bara Pearl Jam som saknas.

*

Chile väntar fortfarande på insamlingspengarna, galorna och Carola.

*

Vi tittar på TV mer än någonsin. Över tre timmar om dagen per person i genomsnitt. Vi är mer engagerade i reklamfilm än nyheterna. Vi saknar ICA-Stig som tydligen har sportlov. Teliafamiljen är nedlagd och alla undrar hur det det ska gå för dom nu. Teliapappan är upprörd och beklagar sig i media. 25.000 personer vill ha tillbaka den gamla Gina Trico-modellen till sitt OLW-sponsrade fredagsmys.

Vi är en tragisk nation.

*

Det går vattkoppor på dagis. Pestens tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar