2010-05-21

Fredag: (ingen titel)

Först står dom och pratar med varandra på parkeringen. Dom verkar ha varit gifta länge. Sen går hon och ställer sig på perrongen. Han ställer sig på andra sidan. Spåren löper mellan dom. Dom står tio meter från varandra och säger ingenting i väntan på tåget. Plötsligt vänder han sig om och går.

Tåget är försenat.

Det är livligt på uteserveringarna. Människor suger i sig solstrålarna. Det är Springpride i staden. En kärleksmanifestation. När kärleken visar sig i andra former än den förväntade så provocerar den de kärlekslösa. Jag rör mig i folkmassan.

Det är lätt att skapa oro i samhället.

Jag rör mig i ovetandets tid. Väntans tid. Jag läser det här och inser att snart står urtidsapan och knackar mig på axeln. Igen. När jag lade handen på igår fick jag svar. Magi.

Kärleken strömmar runt omkring mig.

Håller allt det där andra på armlängds avstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar