2010-09-27

Måndag. Återhämtning. Åldrande. Utsikt.

Tillbaka efter två dagar i Göteborg och har någorlunda hämtat mig från bokmässan. En trång upplevelse. Och en svindlande upplevelse. Under 48 timmar kan man se och lyssna på hur många intressanta människor som helst. Jag koncentrerade mig på de oberoende bokaktörerna naturligtvis.

Reverb, Galago, Vertigo
Musikbiografier, serier och snusk.

Det kommer en rapport senare på BCM.

Mest intryck gjorde faktisk Lars Gustafsson. Han talade om skrivandet och hur åldrandet påverkar inställningen till skrivandet. Att man med åren släpper hämningarna och skriver det man verkligen menar.

Jag ser plötsligt fram emot att bli gammal.

Kanske kan ålderdomen upplevas som utsikten på fredagsmorgonen från mitt hotellrum (se bild) i fredags.

Världen kan vara vacker från våning tretton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar