2012-03-07

En ljudgerilla i provinsen (Eldoradobrigadens bulletin #1)

Jupiter (den lilla) och Venus (den stora) fotograferade 6 mars 2012 ovanför skribentens hus.

Ovanför huset dansar Jupiter och Venus med varandra. Har du hört ljudet från Jupiter? Det är en spöklik men djupt fascinerande drone som skapas i magnetfältens friktion. Det är inspirerande.

Det får mig att tänka. Man kanske skulle starta en Eldoradobrigad! Här på min närradiostation i Kolbäcksdalen. En ljudgerilla i provinsen. En plötsligt uppflammande ljudlåga med musik, röster och vibrationer. Mitt eget observatorium i omloppsbana kring solen.

Samla ljuden runt om kring mig och sända ut dem över nejden med varje uns av de 500 watt sändaren på 103,7Mhz mäktar med.

Jag tror att jag ska göra det.
 
Kanske når radiovågorna ända ut till planeterna.
 
Jag berättar det för Kjell
 
Han utbrister: "Ja--- det låter UNDERBART!!!!!!!!!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar