2013-06-13

3 år senare


Det började egentligen dagen före. En helt vanlig lördag då vi var på väg hem från stan. Vi närmade oss korsningen vid Hammarbyrampen och jag noterade att bilen som stod och väntade till höger rullade lite långsamt ut i korsningen. Jag minns att jag tänkte "han hinner ju inte...". Sen hoppade bilen ut mitt framför oss och jag hann precis ställa mig på bromsen och svänga undan så gott det gick. Men krockade gjorde vi ändå om än betydligt lindrigare än jag trodde direkt efteråt. Jag minns att jag svor högt och sen tittade jag på K och magen.

Fem minuter senare var platsen full av ambulanser, poliser och brandmän. K blev körd till akuten med värkande mage och Storebror fick titta på brandbilen medans jag skällde ut gubben som körde den andra bilen.

Det var starten på de längsta 48 timmarna i mitt liv.

Han föddes med kejsarsnitt sent söndag kväll den 13 juni 2010.

Idag fyller världens bästa Ruben 3 år. Tiden går fort.

Ibland lite för fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar