2010-04-13

Tisdag: For the world to be interesting, you have to be manipulating it all the time.


Jag missar kaffeastronauten på perrongen. Precis när jag kliver av tåget springer han iväg mot förarhytten istället. Typiskt. Folk slickar röv jämt.

I tidningen läser jag att Kjell Sundvall ska filma Kerstin Thorvalls "När ddom skjuter arbetare". Jag vet inte om jag gillar vare sig att man ska filma hennes böcker nu så fort hon är död eller hela grejen med att filma böcker överhuvudtaget. Är det inte bättre att få folk att läsa boken istället? Gå till biblioteket. Dom har boken att låna gratis där.

Påven har förlåtit The Beatles och i synnerhet John Lennon som 1966 sa att The Beatles var populärare än Jesus. Men nu kallar Vatikanen gruppen för en "värdefull juvel". Jag tror inte att John Lennon hade brytt sig...

När jag skulle åka hem igår stod jag på perrongen som vanligt. Plötsligt insåg jag att alla runt om mig stod helt stilla och tysta. Med slutna ögon och ansiktet mot solen. Precis som om de mediterade.

Våren är meditation.

Brian Eno. Ännu mer musik att upptäcka. Ännu mer skivor att köpa.
På lördag är det Record store day. Gör en kulturgärning. Köp en skiva av din lokala skivnasare.

Kanske kan du köpa den här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar