2010-10-12

Kulturen är det enda mätbara motståndet del 3 - Brinn! Sätt eld på världen!

Så vad kan man göra då kanske du frågar dig?

Du kan göra allt och lite till. Det gäller bara att slå sig fri från alla dessa påbjudna konventioner. Det gäller att glömma bort alla dessa regler, byråkratiska fällor och framför allt inte bry sig om vad andra tycker och tänker.

Vill du ge ut en diktsamling? Gör det då! Vad hindrar dig?

Med hjälp av dagens teknik kan du billigt (eller gratis) trycka en bok och marknadsföra och sälja den själv till hela världen.

Du kan spela in din musik hemma i köket och sedan sprida den till kontinenter på andra sidan havet eller i staden där du bor?

Ställ ut dina tavlor på gatan. Låt folk se vad du gör.

Men bara du kan se till att det händer. Jag har sett en idé formuleras runt ett bord för att en tid senare manifestera sig ute på ett torg med 200 åskådare.

200 personer som såg den här idéen med sina egna ögon och som ägnade en kort stund av sitt liv åt att reflektera över vad de sett och hört.

Den tanken lever i mig dagligen.

Jag tänker på det varje gång jag ser att någon personer passerat den här bloggen och ägnat tre minuter åt en text jag skrivit.

Och jag tänker på de fem okända personer som köpt min bok med dikter som ingen annan än jag bryr mig om.

Det är en svindlande tanke.

Lika stor som universum.

3 kommentarer:

  1. Tack för inspirationsknuffen!

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken viktigt inlägg. Och peppande :)
    Hur marknadsförde du din diktsamling?

    SvaraRadera
  3. Ida: Varsågod. Ut och gör skillnad nu.

    Sofia: Diktsamlingen marknadsförde jag... sparsamt. Bara genom min egen blogg. Går fortfarande att köpa här https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=34950

    SvaraRadera