2010-12-30

2011: Hej 40-årskris!


Eftersom jag nästa år äntrar mitt trettionionde år så passar vi på att smygstarta en sorts 40-årskris här på Black Coffee. Jag och min bäste vän Alexander kom fram till att en 40-årskris till största delen handlar om nostalgi. För det är nu det kommer. Insikten om att det var bättre för. Det är nu man slutar förstå sig på populärmusiken.

Alltså återvänder vi till tiden för vår fagra ungdom. Det tidiga 90-talet. Så låt oss frossa i all den musik som kom under den första halvan av detta årtionde. Nedan en video från Alice In Chains som gjorde en av de bästa plattorna, "Dirt", med en av de bästa låtarna: "Would".


Och som om inte det var nog så finns det nu en spellista på Spotify där jag samlar låtarna från1991 till 1996 ungefär. I dagsläget ca 200 låtar.

Och det bästa av allt är att du också kan bidra. Bara att prenumerera på den och lägga till dina egna favoriter!

Här är listan

2 kommentarer:

  1. märkligt att se en bild på den moderna och relativt nya serien NileCity i ett inlägg om nostalgi ;)

    Själv åkte jag på diskbråck strax innan jul vilket jag tolkar som kroppens sätt att säga att nu Karlsson är det banne mig dags för dig att skaffa dig en 40-årskris.

    Har fortfarande ingen aning om vad jag ska ha för 40-årskris, men det lutar åt att skaffa mig en dyr hobby.

    Kanske ska jag skaffa mig en el-gitarr och starta ett rockband eller så ska jag skaffa en dyrare mickad akustisk sak som jag sneglat på ett tag och spela in en egen skiva.

    Den som lever får se

    Gott nytt år Magnus

    SvaraRadera
  2. Några år har jag kvar till krisen men nostalgin!! Det jag saknar mest med mitt mid 90-tal med Alice, Stone Temple, Pearl Jam är det blodiga allvar med vilket jag lyssnade!
    Min ena bror köpte en HD till sin 40-årskris. Den andra fyllde 50 och körde på Johans förslag. Köpte en massa el-gitarrer och trumset och förvandlade sitt vardagsrum till en replokal för sig och sina tonåriga barn (Och skaffade en väldigt mycket yngre flickvän. Väldigt.). Kanske i grövsta laget men det verkar funka för honom. Tror man.

    SvaraRadera