2010-12-13

Radioaktivitet


Den tredje delen av Svart Kaffe har gått ut i etern. Musik och röster. Jag har sänt radio av och till sedan början på 90-talet. Alltid i närradion som är en fantastiskt underutnyttjad resurs i ett medialt allt mer anoerektiskt land.

De här tre programmen är bland det roligaste jag gjort. Jag har hittat en ton som jag trivs med och jag kan styra innehållet precis som jag vill. Det ni hör är väldigt mycket jag.

Sann kulturradio.

Jag har rätt många tankar om vad jag ska göra med Svart Kaffe i framtiden. Jag vill att det ska funka som ett andningshål. En lugn hamn för eftertanke. Ett sorts motstånd. En tankesmedja.

***

För övrigt så firade en av mina radioförebilder och förebilder överhuvudtaget, Kjell Alinge, att Eldorado funnits i 30 år. Trettio år!

Grattis säger jag.

Och grattis till oss som fortfarande kan höra Eldorado i P2 varje torsdag kl 22.30 eller på webben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar