2011-03-01

Allt enligt Bodil Malmsten


I söndags bevistade jag preimären av Bodil Malmstens författaruppläsning på Södra Teatern i Stockholm. Jag vet inte vad jag hade förväntat mig egentligen. Men jag gillar Bodil så jag tvekade aldrg att skaffa biljetter.

"Enligt Bodil Malmsten"heter föreställningen. Och det är precis vad det är. Två timmar av texter som snyggt väver samman sig själv till en kanske lite tydligare bild av Bodil Malmsten men ändå inte. Hon är fortfarande hemlig fast ändå inte.

Efteråt funderar man på mycket. Inte på Bodil Malmsten men om sig själv. På ett nyttigt och bra sätt. Och det är väl det som bra litteratur och duktiga författare gör. Sätter saker i rörelse. Ställer frågan "varför?". Och svaret "Därför..." är i sig en rörelse framåt.

Har ni chansen ser ni Bodil Malmsten under våren då hon tar sig ut i landet på ett antal platser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar