2011-03-31

Kaffeabstinensen talar

Ikväll sitter akademiledamoten i SVT:s litteraturprogram Babel och pratar om blommor och vad de har betytt för henne. Jag vet inte varför jag blir så provocerad av det. Eller jo det vet jag visst. Jag tycker att det finns långt mer viktiga saker att prata om i ett litteraturprogram på SVT än fru Ekmans intresse för blommor och mossa. 

Fullständigt. Ointressant.

*

Däremot kan man uppmärksamma Lotta Lundgrens kokbok "Om jag var din hemmafru" istället. Eller du kan köpa den tycker jag. Bara Lottas brevväxling med sin förläggare i början av boken är värd pengarna. Och bilderna som den ovan. Mer humor i kokboksvärlden. Dessutom verkar maten god. Läs bloggen. Kan bli ett projekt under ledigheten.

*

Bokbranschen bör förövrigt ta sitt ansvar och införa ett fem år långt stopp för barnböcker som handlar om dinosaurier. Och drakar. Framtidens vuxna kommer att ha mardrömmar om reptiler...

*

Still Pee & Ru!

*

Och så vill jag passa på att hylla min gode vän och vapenbroder Alex för hans insatser på WYBCS. "Why don't you make music with your eyes" tycker jag att alla ska titta på.

2 kommentarer:

  1. Haha! Brevväxlingen i Lundgrens bok är helt absurd och fullständigt underbar! På jobbet har vi en kollektiv förälskelse i Lotta Lundgren!

    Och dinosaurierna. Verkligen! Och kanske skulle det vara en idé att försöka marknadsföra annat än vampyr-böcker för tonåringarna!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar speciellt den irriterade tonen i det sista brevet från förläggaren där hon säger att om det skulle passa är det bara att skriva på kontraktet snarast. Annars blir det inget.

    Det är kanske så man ska göra...

    SvaraRadera