2012-03-02

Återvändaren


Min hjärna har inte ställt om sig tror jag. Det känns som om detta bara är ett tillfälligt besök. Som om jag praktiserar och att jag snart ska tillbaka till verkligheten i Eskilstuna.

Men så är det inte.

Långsamt börjar det sjunka in. Det faktum att jag faktiskt jobbar här och har ansvar för ganska viktiga saker. Knappt två dagar har det gått. Jag har vallats i korridorerna och skakat hand med säkert 60 personer. Jag minns ingen av dem i detalj. Men alla ville mig något känns det som. Hjärnan går på högvarv.

Det är en kluven känsla att jobba i hemkommunen. Jag gjorde egentligen slut med det här stället 1997 då jag flydde hals över huvud till Linköping och studier. En nödvändig exil. Men sedan 2005 bor jag i den här kommunen men har mentalt alltid varit på någon annan plats. Och att arbeta i kommunen och för kommunen... ja det fanns inte ens på kartan.

Men livet tar dig till oväntade ställen. Och det här är det mest oväntade av dem alla. Kommunhuset. I den administrativa staben. Ansvarig för en kommuns webbplats. Utveckla den till något viktigt i människors liv.

Jag kunde inte tacka nej till utmaningen.

Så enkelt är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar