2013-05-03

Fråmåt. Uppåt.Det är dit jag vill.



Jag skiter ärligt talat i höger och vänster. Tror att vi skulle må bra av att tänka framåt och uppåt istället. Så vi kommer någonstans menar jag. Tillsammans.

Politisk debatt för mig mest trött idag. Oavsett vilken kant eller mitt man grävt ner sig i. Men skyttegravarna funkade inte för hundra år sedan och funkar inte idag heller. Stillasittande skördar bara offer. Alla pratar om systemfelen men ingen törs starta om systemet. Och ingen vill prata om uppgraderingen och ytterst vad vi ska ha alltihop till och hur vi vill ha det här samhället om 50 år. Ingen tar ideologisk höjd längre än sin egen näsa.

Politik i sig har jag inget emot. Det är den totala avsaknaden av visioner och mod på alla kanter jag sörjer och är rädd för. Samtidigt som de som bör ha den intellektuella kapaciteten att föra samhället framåt jagar sin egen svans så smiter SD förbi och fyller tomrum.

Fråmåt. Uppåt.

Det är dit jag vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar