2010-01-06

Frost, snö och is

Det är det inte så att det just nu är ganska normalt väder för årstiden? Och att det egentligen är människorna som blivit onormala?

Det var länge sedan vi hade en ordentlig vargavinter i Mälarträsket. Nu har vi det.

Jag tycker inte att det är så där hemskt som man kan se en del moderna människor stå i TV och tycka. Att de inte står ut mer. Att måttet är rågat. Att världen håller på att gå under.

Jag tycker årets vinter är mäktig. Helt enormt magnifik.

Jag tycker att den är så fantastisk att jag inte kan få nog.

Därför åker jag 30 mil norrut imorgon.

Där är det neråt minus trettio på nätterna just nu.

Det blir fullständigt fabulöst!

Som en symfoni i frost, snö och is.

1 kommentar:

  1. Vet du, det tycker jag med. Jag älskart. Önskar jag kunde åka norrut bums.

    SvaraRadera