2010-03-29

Måndag: mest spelat just nu

Crippled Black Phoenix
Tänk vad man hittar när man åker till Surahammar. Min vän C spelade detta för mig i lördagskväll och jag har varit förlorad sedan dess. Det är mäktig postrock, americana eller vad du nu vill att det ska vara. Har du inte upptäckt det än gör det nu.

Deftones
Den nya skivan har inte kommit ännu men då kan man ju alltid lyssna på "White pony", en av 2000-talets bästa plattor. I sanning genreöverskridande med sin stenhårda och mjuka sida. Melodierna äter sig in i huvudet och du kommer aldrig att känna dig ensam.

16 Horsepower
Fortfarande så bra. Jag föredrar faktiskt liveplattorna och jag grämer mig fortfarande över att jag valde att titta på vraket Roky Erickson istället för Woven Hand på P&L för några år sedan även om man säger att David Eugene Edwards hade en ganska dålig dag....

Miles Davis
Allt du behöver egentligen.

Oskar Schönning
Jag hade nöjet att se och höra Oskar Schönning på Kafé Kaka i Eskilstuna förra veckan. Det var en sådan där magisk spelning. Tre musiker utan förstärkare eller andra tekniska hjälpmedel utom sina instrument. Ändå öppnades den där revan i universum en liten stund och ljuset strömmande in.

Pearl Jam
Jag har omedvetet hållit på förra årets släpp "Backspacer" till våren. Det är en riktigt bra vårskiva. En platta med ren rock 'n' roll som går rakt in i själen och gjuter liv i vintertrötta kroppar. Jag hoppas fortfarande att att de kommer hit i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar