2010-03-17

Onsdag: No, I am your father


Nästa vecka ska jag spela skivor på Mementokvällen på Kafé Kaka i Eskilstuna. Livemusik, kafékultur och livejazz. Och så lilla jag som ska underhålla i pausen. Jag ransakar mig själv vad jag ska spela. Ska vi dra mot det elektroniska? Berlin? Soul? Jazz?

Eller så spelar jag lite av varje. Memento funkar ju så.

*

Efter en hel dag med internetfrågor i Stockholm så lyckas Johan och jag samamnstråla på ett tåg mot Västerås. Det var roligt. jag undrar när vi sågs senast. 1989? Vi pratade om jobb, internet och kolbäckare. Det var den snabbaste resan jag gjort mellan Stockholm och Västerås på länge. Och ändå var den längre än jag tänkt mig.

*

Den här veckan har haft alldelses för många stressiga stunder.

*

Johanna Koljonen är oerhört bra.

*

Lars är också bra.

*

Sonen säger plötsligt att han vill ha en Star Warströja. Mitt hjärta börjar bulta och jag fäller nästan en tår av stolthet. Jag intygar att jag inte har påverkat honom. Jag svär.

Nu har han en fantastiskt cool t-shirt med en X-Wing på.

The force is strong with this one...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar