2010-06-30

Onsdag: flygande brinnande dårar

I flera år letade jag efter Lågan. Ni vet den där elden som sätter själen i brand och som ger energi till kroppen och hjärnan att uträtta något storartat.

Som får sinnets urverk att snurra.

Jag ser mig om och ser så många personer i min omgivning som har den där Lågan brinnandes i sin själ.

Musiker och konstnärer som verkligen tror på det dom gör och som med dårars envishet bara fortsätter rakt fram och uppåt utan att tveka.

Vi behöver våra flygande dårar.

Någon säger till mig att jag verkar så engagerad i så mycket. "Du skriver, bloggar och har dig Magnus. Vad kreativ du är!".

Själv känner jag mig splittrad. Som om jag fortfarande letar efter Den Där Saken som ska göra den pyrande kolhögen i mig till en vårdkase.

Eller så är det så att allting redan brinner men utan att jag märker det.

Så kanske det är.

---

En annan sak (fast kanske samma sak):
Läs vad Johan skriver om kärlek och inspiration

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar