2010-07-01

Torsdag: Samtidigt på en helt annan plats

Jag upptäcker den här bloggen via den här. Det är fascinerande hur många begåvade människor det finns där ute som skriver och gör det med en skärpa som gör att man nästan skär sig på formuleringarna.

Jag önskar att jag hade samma skarpa egg.

De senaste dagarna har jag kört mycket bil. Jag har passerat genom den södra delen av kommunen många gånger och jag slås av hur vackert det är där nere runt Kolbäcksåns utlopp och Mälarens strand. Träden och slottet. Åkermarken med böljande fält av lavendel.

Fast jag har aldrig tid att stanna.

Och jag vet inte om jag vill.

Ibland är den hastigt tagna ögonblicksbilden bättre än vidvinkelfotot som avslöjar alla detaljer.

Detaljerna finns ju där ändå.

*
Dagens övriga läsning:
Anton skriver om tiden på Black Coffee Magazine
Jag skriver om pårökt hårdrock på Slavestate

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar