2010-09-10

Fredag. Döden. Despoter. Diet. Doh!

Man hinner tänka många tankar när man blir stucken i armen och uppkopplad mot maskiner som mäter hjärtslag. Vad ska man göra annars när det enda man ser är ett landstingsägt tak och ett dåligt lysrör?

Plöstsligt dyker Thomas Östros grinande ansikte upp i mitt huvud och han väser som han alltid gör om sina bedömningar och ofinansierade skattesänkningar. Jag får valfeber. Utslag på kroppen. Har det varit extremt mycket valdebatt i år? Ja kanske det. Alla verkar lite mer aggresiva. Någon utbrast igår efter duellen mellan Mona och Fredrik att det var så skönt med en ideologisk debatt. Jag undrar om vi hörde sammam sak? Aldrig har väl just ideologier varit så ickenärvarande i debatten som i år.

Allt handlar bara om vem som kan placera de lånade pengarna bäst.

Maskinen surrar. Ljuset i taket flimmrar till.

Sen säger doktorn till mig att jag inte får äta stekt mat, starkt kryddad mat, fet mat eller gurka. Och märker jag att jag blir gul så ska jag omedelbart åka till akuten.

Doh!

Dags för hängslen och svångrem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar