2010-04-28

Onsdag: Saker jag inte begriper (a.k.a. lock 'n' load)


Sport.
Jag har verkligen försökt. Jag har vänner som är farligt engagerade i sport, jag tittar på Sportnytt ibland och jag har verkligen försökt förstå varför vi slösar så mycket intellektuell kraft på sport. Jag förstår det så till vida att man mår bra av motion men i övrigt... nä.

Sportjournalister
"Hur känns det?", "Vad kände du då?", "Vilka tankar hade du när..". Där har ni de tre viktigaste frågorna som en sportjournalist behöver kunna för att få ut en presslegitimation. Kalle Anka-nyheter. Det är inte journalistik. Det är fjanterier. Och jag undrar hur man kan vara så sjukligt intresserad av Peter Forsbergs vader att man ägnar tio minuter public service åt dom på bästa sändningstid. Sök hjälp.

Idrottsledare
Mobbare som tillåts leva ut sin mentala störning. Nuff said...

Dåligt kaffe
Egentligen förstår jag inte hur jag själv tillåter mig dricka "kaffet" på jobbet. Men det är väl koffeinet jag vill åt antar jag. Annars finns det inga ursäkter att dricka dåligt obalanserat kaffe.

Gatukontoret i Hallstahammars kommun
Konstgräs centrum istället för vacker stenläggning eller kanske riktigt gräs? Vem kom på den idén att lägga dörrmattor på refuger och på sidan av trottoarer?

Folk som inte åker tåg så ofta
Företrädesvis kärringar i 55-årsåldern med någon form av administrativt ansvar i kommunal förvaltning som släpps ut två gånger om året på "vidareutbildning" på annan ort. Dom klär upp sig och dränker sig själva i tung, äcklig parfym. Efter fem minuter ombord tas en banan upp. Banan luktar ännu äckligare. När denna är konsumerad så är det dags att smörja in händerna (och halva underarmarna) med hudkräm. Snälla, gör morgontoaletten på toaletten...

Frågor på det..?

1 kommentar:

  1. Hahaha! Klockren beskrivning av kommunalgrå klimakteriekvinna med på fortfbildningsresa. Smörj borde de ha! [och då snackar vi inte hudkräm]

    SvaraRadera