2010-11-24

Tankar när giftet börjar verka

Ute ryter stormen. Kaffet flyter ut i blodet och giftet börjar verka. Värmen återvänder. Det har varit märkliga dagar. Massor med inspiration och insikter. Bestämmer mig för att trappa ner en sak så att jag kan koncentrera mig på en annan.

*

Kan ingen se till att man kan spara ner en blogg som bok? Typ som pdf med inläggen i rätt ordning. Då skulle jag ladda ner och skriva ut Knivtid och sträckläsa den. En fantastisk blogg som bevisar att man kan skriva om sig själv på ett sätt som är intressant för alla. En inspiration. Och när jag läser den så inser jag att det inte kommer att skrivas någon samtidsroman i bokform för våra kommande generationer.

Dom skrivs i realtid på nätet.

*

Kulturministern efterlyser fler volontärer i kulturen. Vilket oerhört dumt förslag. Folk som sysslar med kultur måste lära sig att ta mer betalt för det dom gör. Det är så det ska vara. Då växer människorna och kulturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar