2010-12-10

@mtannergren

Jag har haft en intensiv vecka. En vecka där IT och kommunikation varit centrala element. Under fredagslunchen började jag fundera på vad jag nästan dagligen använder för digitala applikationer i livet. Så här är listan.

Hårdvara:
iPhone
Dator
Digital-TV

Sociala mjukvaror: (via dator och mobil)
Facebook
Gmail
Twitter Blogger
Soundcloud
Google Reader
Google Talk
Youtube

Mediekonsumtion:
Ca 100 st twitterflöden
130 RSS-flöden via Google Reader
Sveriges Radios webbradio/podradio
SVT Play (på dator och digital-TV)
Spotify

En kort självanalys:
Jag nyttjar de digitala nästan hela min vakna tid. Kanske kan totalt 230 olika flöden kännas aningen overkill men alla är ju mer eller mindre aktiva. Men jag älskar den där känslan av en konstant flod av information som jag ständigt kan koppla upp mig mot och ta del av tankar och nyheter. Det är en sorts frihetskänsla.

Konsumerandet och förmedlandet av information är frihet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar