2010-12-10

On through the never

Venus blänger på mig när jag öppnar dörren. Det är som att kliva ut i universum. Klotets kant är precis bakom trädlinjen.

*

På TV ser jag hur studenterna demonstrerar på Londons gator. 4-åringen som också ser bilderna på skärmen undrar vad de gör. Jag berättar att de demonstrerar mot något de inte tycker om.
- Ska dom bråka? undrar sonen.
- Nej säger jag. Dom försöker bara få dom som bestämmer att lyssna.
- Jag ska också demonstera, säger sonen.
- Ja gör det, svarar jag. På dagis.

*

Jag har skickat en dikt med ett tåg. Undrar vilka människor den kommer att möta.

*

I veckan är det 30 år sedan John Lennon mördades. Sonen Julian säger till SvD att det är dags att sluta sörja. Jag tycker dock att det är väl värt tiden att lyssna på Eldorado från december 1980 som direktsändes med anledning av mordet. Det är stor radio med enkla medel.

*
Och plötsligt ser man kompisen Miderberg tipsa om Pressbyråns bästa tidningar. Coolt.



*

På söndag lyssnar ni som vanligt på Svart Kaffe på radion. 92,7 Mhz eller på webben. Frank Zappa är temat med anledning av hans förestående 70-årsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar