2011-01-05

Drömmar om det förlorade ordet

Under flera nätter har jag drömt om Bruno K Öijer. Eller han har förekommit i dem. Alltid i en biroll.

Så här kan det se ut:

Jag går i en affär och handlar. Plötsligt står han där mellan hyllorna med kaffe och te. Han vänder sig om och ser påkommen ut. Slut på dröm.

Jag skrapar is från bilen på en parkering. Plötsligt svänger en annan bil in och ställer sig en bit bort. Ur stiger Öijer och vinkar mot mig. Han säger något men jag hör inte eftersom det blåser så hårt. Slut på dröm.

Jag sitter hemma och läser tidningen. Plötsligt ringer telefonen. Det är Bruno. Jag känner igen hans röst direkt. Han ursäktar sig och säger att han har ringt fel. Slut på dröm.

Mycket märkliga drömmar. Jag har inte läst en rad Öijer på säkert ett halvår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar