2011-04-04

De käkar svamp på reklambyrån...

Första dagen av föräldraledighet. Förmiddagen bestod av fika. Den fikan resulterade i två inbjudningar till ytterligare fika. En redan i eftermiddag. Det kan mycket väl vara så att när detta är över så får bloggen byta namn från kaffe till te.

*

Såg "The Social Network" i helgen. Välspelad och välskriven men jag undrar lite över vilkan poäng David Fincher ville få fram. Att Mark Zuckerberg är lätt autistisk? Att Harvard är en institiution som bör bombas bort från jordklotets yta? Att alla vill ha mycket pengar? Att knark är gott?

*

Steve Earle har gjort det igen.

*

Har de som gjort ComHem-reklamen ätit svamp? Något har de i alla fall tagit för att göra något så uselt. Och framför allt så tycker jag att vi ska känna oss förolämpade som tittare när reklmabyråerna utgår från att de som tittar är metalt efterblivna. För det är det dom gör...

*

Det ska bli intressant att följa Radio 1 öde. Kan man driva radiokanal med bara prat och ingen Shakira eller E.M.D? Jag hoppas men är inte så optimistisk. Än kan man sova lungt i radiohuset på Gärdet. 

*

Sa någon att det var kaffe?

2 kommentarer:

  1. Hehe.

    Gillade också The Social Network men satt ändå med en ouppfylld eftersmak.

    Är det Judith du menar? Eller har jag missat något kanske? Älskar Judith.

    Och Radio 1, ja. Hoppas hoppas. Hörde Schulman bla prata om det på p1. Jag gillar inte honom så värst, ändå så är jag nyfiken på hans program, vill gärna tycka om. Han verkar ha den effekten på folk. Klurig kille.

    SvaraRadera
  2. Är det så hon heter. Jag begriper inte det där. Men å andra sidan begriper jag inte 99% av reklamen.

    SvaraRadera