2011-05-17

I Pluras kök...

Det har nog aldrig hänt att jag följt ett matlagningsprogram i två säsonger. Men när Plura gjorde entré i köket och tv-soffan så fastnade jag. Kanske var det själva upplägget i början då Mauro var med också. Och Plura i bar överkropp. Det har han inte haft i säsong två. Nåväl, andra säsongen var lika bra tycker jag. Gemytligt, roligt och framförallt blir jag både hungrig och inspirerad. Dessutom har jag upptäckt Eldkvarn.

Jag gillar att laga mat. Det är roligt att stå i köket och hacka lök. Gärna med ett glas rött i närheten. OCh trevlig matlagningsjazz i högtalarna. Man lagar god mat och gör folk glada.

Pluras Kök har inpirerat mig på många sätt och ikväll sänds det sista avsnittet. Mauro kommer på besök. Och Amanda Ooms. Kan bara bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar