2011-05-20

Var befinner du dig? Egentligen?

"The world is in my head. My body is in the world."
Igår tittade jag på Babel på SVT. Daniel Sjölin möter Paul Auster. Det var ett bra samtal om Austes författarskap och ett varmt samtal. Sjölin utnyttjade sin beundran på ett behärskat sätt för att få kontakt. Och Auster verkade ärligt engagerad. Bland annat pratade dom om citatet från Auster ovan. Det är ett vackert citat som jag kommer att bära med mig länge som en sorts livsfilosofi.

Jag känner hur både läs- och skrivlusten växer.

Tyvärr har jag glömt min svarta anteckningsbok hemma.

1 kommentar:

  1. Mäh...! Glömma anteckningsböcker är tjänstefel. Det betyder att du behöver ha fler - en i varje jackficka. Minst!

    Jag har ännu aldrig läst Austen, men nu har jag läst och hört om honom så mycket, så nu måste det banne mig snart vara dags!

    SvaraRadera