2012-10-08

Set the dial


Jag älskar att sända radio. Känslan av att spela musik och prata i mikrofonen är oslagbar. Mojo103.7 är en lyxprodukt i mitt liv. Vi gör en solid timme med rockmusik jag och Alex. Vi har hittat en bra blandning av gammalt och nytt och i olika genrer. Vi sänder på närradion. En medieform jag anser ha en enorm potential. Riktigt lokal radio. Jag tror att det är vad folk egentligen vill ha.

Jag sitter och funderar på om man kan ta detta ett steg längre. Det naturliga steget skulle vara att seriöst satsa även på nätet. Tekniken är inget problem. STIM är den verkliga stötestenen. Det kostar att sända på nätet. Minst 350 spänn i månaden. Troligen lite mer. Måste hitta en rimlig finansieringsmodell med sponsring eller medlemsavgifter i så fall.

Jag har idéer om podcasts som man skulle kunna göra utöver det ordinarie programmet. Om en intervjuserie med både lokala och olokala musiker och andra. jag skulle vilja dra lite större cirklar kring ämnet rockmusik och spänna ett kulturnät över det. Rock är posei, uppror, känslor och mycket mer än bara riffet även om allt utgår från just riffet.

Baserat på detta vill jag göra radio.

Vad tror ni??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar