2010-02-02

Tisdag: Den stora tröttheten

Plötsligt kommer den över mig. Den stora tröttheten. Kroppen säger nej. Allt värker. Är stelt. Hjärnan hackar som en trasig vinlylskiva i huvudet.

Om man skulle...hack! Om man skulle...hack! Om man skulle...hack! Jag vill... hack! Jag vill... hack! Jag vill... hack!

Dags att starta om systemet.

*

Läser om min vän Matti som påbörjar en resa jag i nte ens kan föreställa mig hur den kommer att vara. Men jag vet att det kommer att gå bra. Det måste den.

*

Alex kom förbi. Min bäste vän. Vi ses för sällan. Han verkar må bra. Det gläder mig.

*

Raderar nästan all musik i iPhonen. Laddar om. Lägger in nytt. Kompromisslös musik. Patti Smith och Pantera. Neurosis och Miles Davis. Nick Cave och Napalm Death.

*

Jag behöver en ny plattform att stå på. En plattform att nå ut med. Att skydda sig bakom. Vi måste konvertera vårat hus till en borg. En plats för två barn att växa upp i. En plats där väggarna bär budskapet.

*

Just nu är det mesta vitt. Jag ska hälla ut röd, gul, grön färg över tillvaron. Hänger du med?

1 kommentar: