2010-05-19

Onsdag: Processen

Tillbringar en halvtimme på Försäkringskassans "servicecenter" för att bringa klarhet i en försvunnen vabbdag. Folk irrar runt med kölappar i handen. Det är 20 stycken före mig. Fyra av sju serviceplatser är bemannade.

Det går långsamt.

När det är min tur förklarar jag mitt ärende och får tillsvar att det håller på att utredas. "Men det var ju två månader sedan jag skickade in pappren" säger jag lite indignerat. "Ja men det är vad jag kan se här på min skärm" konstaterar den vänliga damen och ber om mitt mobilnummer. Tydligen ska någon som vet något ringa upp mig.

Nu törs man inte ha mobilen avstängd på några veckor...

En av slutsatserna är dock att det egentligen inte behövs bemannande servicecenter eftersom dom som jobbar där inte kan svara på något ändå. Kan det vara så att dessa servicecenter faktiskt är en arbetsmarknadsåtgärd? Utredningar och beslut görs någon annanstans. Oklart var dock.

Men dom har ögonen på mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar