2010-05-04

Tisdag: Drömmar om kaffe

Jag har inte lyckats få tanken på den där alternativa karriären som barista ur huvudet. När jag funderar lite närmare på varför jag någon gång i livet skulle vilja stå bakom kaffedisken kommer jag fram till följande.

Kaffe är gott. Det har blivit en livsstil att dricka kaffe. Jag skulle vilja ha ett litet hak där kaffet och det sociala kaffedrickandet står i centrum. En oas där man kan träffas och ta en kopp java i tio minuter och sen dra vidare. Jag vill ha en vacker kaffemaskin som har kromade detaljer och träpaneler som står och pyser och puttrar. Och bra musik i bakgrunden. På kvällarna kan man ordna små intima spelningar med coola jazzband. Ibland kan man bjuda in till beatpoesikväll.

Konst, kultur och koffein.

Det är drömmen.

2 kommentarer:

  1. Lysande idé, men inget som slår i Kolbäck skulle jag tro.

    SvaraRadera
  2. Nä inte här. Men kanske någon annanstans.

    SvaraRadera