2010-09-17

Fredag. Dikt. Kaffe. Tysta bibliotek.

Jag går genom det tysta, tomma biblilioteket. Det är något jag gör varje morgon. Ibland stannar jag för att lyssna efter vokalernas mjuka rullningar. Men de hörs inte.

Idag lyssnar jag extra noga. Jag måste hitta en förlorad dikt. Jag vet inte riktigt vad den handlar om. Men den finns där bland hyllorna. Gömmer sig. Gäckar mig.

Kaffet är varmt och svart. Bordet är rensat sånär som på två tunna pärmar med papper som är dagens uppgift.

Alinge spelar "Quiet nights, quiet stars". Natten var tyst. Jag drömde att jag gick i sömnen. Kanske gjorde jag det. Minns inte. Man gör sällan det.

I postlådan hittar man erbjudanden om idéer. Om ideologier. I helgen ska vi välja en av dem. Jag tror på Bruno K Öijer, Jupiters röda öga och mina barn.

Och så vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar