2010-08-04

Onsdag: kråkor

Ett gäng kråkor sitter och kurar på ett hustak en bit bort. Regnet som håller på att tvätta bort dammet från sommaren får till och med de mest förhärdade fjäderfän att söka sig en stunds skydd.

Det är märkligt hur snabbt höstkänslan kom. Sommaren som var så lång och faktiskt inte slut än. Men när första jobbdagen kom så blåste det lite kyligare. Eller så inbillade jag mig det bara.

Jag sorterar om skivhyllan i min ensamhet. Lyssnar på skivor jag inte rört på ett tag. Upptäcker att jag saknat en hel del musik länge. Annan musik förstår jag inte varför jag har kvar. Man ska gallra sin samling likt en trädgård. Då mår den bättre och växer sig vackrare.

Den äldsta sonen bladdrar i telefonen om noshörningar, elefanter, linbanor och att han träffat Bamse. "På riktigt pappa, på riktigt!". Världen måste te sig fullständigt obegripligt fantastisk för en 4-åring. Tänk att få träffa Bamse. Och Lille Skutt.

Ikväll är alla hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar