2011-03-24

Hemmapappa 2.0

En dryg vecka kvar till föräldraledighet. Sex månader hemma med mina två söner. Ett mycket välkommet avbrott i den dagliga grottekvarnen. Jag känner att mitt huvud behöver den här pausen.

Sex månader. Vår, sommar och lite höst. Vi ska vara ute mycket. Bygga sandslott. Gräva i jorden. Bada. Gå barfota i gräset. Låta fantasin vara ledsagaren. Laga god sommarmat. Titta på när potatisen växer i landet. Leta mask. Vara glada.

Jag hoppas också att jag kan låta hjärnan tänka på andra saker som skrivande och åter skrivande. Sommarens kvällar är långa och ljusa. Umgås med vänner. Grilla. Leva ett liv i långsamt tempo.

Sex månader är inte en lång tid. Men tillräckligt lång tid för att hinna göra någonting helt annat.

Och snart börjar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar