2012-08-21

Neurosis mörka materia


Jag har lyckats få en intervjutid med Steve von Till i Neurosis. Det är en sådan där intervju man aldrig trodde att man skulle få göra. Jag ska erkänna att jag är lite rädd för Steve. Jag är lite rädd för Neurosis också. Det är så hård, mörk musik att det gör ont att lyssna på. Och det är just det som gör Neurosis så intressanta. Jag vill prata processer med Steve. Hur skapar de den här mörka musikmaterian? Ur vilka skrymslen hämtar de energin som pulserar i låtar som "Lost" och "Burn"? Vad vill de uppnå med den här långa musikaliska resan som Neurosis har gjort sedan mitten på 80-talet då det startade som punkband? Hur beskriver de själva sin evolution?

Resultatet får ni läsa senare på Slavestate och höra på radion i Pipeline103.7.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar